Najava regulisanja položaja električnih trotineta u zakonu donosi sa sobom pitanje - da li vozači električnih trotineta treba da se ponašaju kao biciklisti?
Najvažniji su edukacija ( početi već u I razredu o. š. pa ponavljati svake godine, kao i kontrola od strane nadležnih organa (saobraćajne i komunalne policije). Moramo shvatiti da jedino sam sebe moraš čuvati pa čak ni tada nisi siguran.
Ne zadišem se mnogo, ali definitivno predstavlja veći napor ići biciklom, naročito svakog dana posle posla od Limana do Salajke (i nazad). Hteo sam da kažem da mi ostane više snage za druge poslove (što je, videćete, bitno kad imaš 53 god.).
Inače, zaboravio sam da kažem, nosim obavezno kacigu stalno, prsluk nisam još ali ću početi. Slažem se i da se reguliše zakonom i strogo kažnjava neodgovornost.
pajo patak
23.11.2022 • 14:42
osnovno pitanje:
Da li biciklisti uopšte zanju kako treba da se ponašaju u saobračaju ?
Pitao sam Google translator da mi prevede tvoje pitanje na srpski. Srusio sam im server.
Da probamo da eliminisemo svu dizelasku bagru sa ulica da procistimo vazduh? Bolje ces da razmisljas i svi ce nam biti zahvalni - ukljucujuci Google!
Dusebriznici, svi kao brinu za zdravlje vozaca trotineta pa se zalazu za kacige, prsluke i sl. A ovi koji tvrde kako su bicklisti i trotineti 'bahati', ti su jos bolji!
Sve je ovo odraz nase male, bolesne sredine: kao Rusi kad napadnu Ukrajinu pa ih optuzuju da su nacisti. Sad je valda svima jasno kako smo mogli celu deceniju 90-tih da koljemo i ubijamo po komsiluku a da se danas osecamo 'zrtve' NATO pravde.
Ajde sad, minusi da bi sebe ubedili da ste stvarno dobre osobe i da su bahati ovi sto ne zagadjuju vazduh, koji ne prave guzve i koji poginu kada se ne sklone s puta vasim zardjalim sklopocijama koje su tehnicki prosle samo zato sto ste podmitili majstora.
Par lekcija iz saobraćaja i elementarne logike:
1. Niko živi ne vozi bicikle po stazama ni blizu 35 km/h. Pomenuto ograničenje je ostalo iz prošlih vremena kad su na stazama bili dozvoljeni i mopedi i posledica je toga što nam zakone prave priučeni panduri, a ne pravnici i stručnjaci za gradski saobraćaj
2. Bicikl je vozilo napravljeno da može kako-tako efikasno da zakoči i pri vožnji od preko 25 na sat, a e-trotinet je igračka sa ugrađenim motorom. Nema poređenja.
3. Niko ne mora da meri brzinu, dovoljno je da se dozvole samo trotineti sa fabričkim ograničenjem brzine, a svi ostali da se isključuju iz saobraćaja.
Sve si u pravu, ali ako se od voženja bicikla zadišeš onda ti je on baš i neophodan, jer se takvo teško odsustvo kondicije ne leči stajanjem na trotinetu.
Od kako sam uzeo trotinet, ljudi u automobilima mi izgledaju sve više kao neki paćenici. Za najobičniju stvar koju treba da uradiš u gradu sediš pola sata u kolima, tražiš parking, zagađuješ vazduh i sve te to košta hiljadu dinara. Gradovi su nam pretvoreni u parking polja, ne možeš proći niti išta videti od automobila. Razmislite malo. Ostavite automobil za putovanja van grada, a za posao i razonodu koristite bicikl/trotinet ili peške brate. Naravno da treba da se pazi, ima neodgovornih (uostalom, kao i sa automobilima). Opasniji su od bicikala, ali ako želiš negde da stigneš lako, brzo i jeftino i da pritom ostaneš odmoran (a ne zadihan kao kod bicikla, što meni jako znači), onda je trotinet neuporediv. Jedini problem meni je zaključavanje u gradu, jer imam izmenjivu bateriju i nemam načina da zaštitim da je neko uzme, ali smisliću nešto. Što se tiče kišovitog i bljuzgavog vremena (kada stvarno ne bi trebalo voziti ako hoćeš da ti potraje), nove tehnologije - nove navike, sedim kući ili kišobran pa peške.
Ma sve registrovati! Biciklove i trotinete neznas ko je bezobrazniji,voze ko ludi i uvek je vozac auta kriv!!! Registracija,plati pa vozi po "zakonu" pa da vidis,oce se tako bezobrazno i neodgovorno,ponasati i da obavezno,polaganje u skladu sa godinama,isto kao za motorna vozila!!!
Једино прихватљиво решење јесте да особа која управља електричним тротинетом буде у обавези да носи заштитну кацигу и светлоодбојни прслук, док сам тротинет мора имати уграђену светлосну и звучну сигнализацију, у смислу светала и звона.
,,,nadležne i sve Biciklističke inicijative, da iz svih Zakona, Uputstava i Odredbi, izuzmu vozače biciklova sa rancima na leđima Glovo i Wolt!!! Oni treba da budu iznad Zakona, kao što to i jesu, da voze trotoarom najvećom mogućom brzinom kada im se ćefne, da voze u kontrasmeru, ako im je tako brže, da se guraju po kolovozu između automobila (čak i levom trakom po sredini) jer obaveza vozača motornih vozila je da, paze na njih.Crvena svetla i ne pominjem, jer njima semafori ne trebaju, oni su dostava!!!! Ljudi, DOSTAVA....znate li vi šta to znači, bez rotacije i sirene prednost nad svim službenim i nesluzbenim vozilima, pešacima, biciklistima....
na obuku prvo, nekadasnji PSP pa onda na ulicu. ovo bahato ponasanje je em opasno em sramno! neko kad vas pokupi sa 1.5 T metala posle je taj neko kriv a vi sa 25-30 na sat jurite ko muve bez glave bez odgovornosti!
Električni trotinet nema šta da traži na biciklističkoj stazi kao ni električni bicikli. To su motorna vozila jedino što nemaju SUS motor nego električni. Bicikli i obični trotinet da. Niko od biciklista ne vozi 25km na sat po biciklističkoj stazi. Imao sam bar 10 incidenata ove sezone sa Etrotinetima i E biciklovima koji se nečujno približe velikom brzinom i kreću da obilaze na uskoj bici stazi. Sva sreće za sada bez većih posledica ali da u punoj brzini zakačim laktom trotinet koji me obilazi dok ga ne vidim i ne čujem bilo bi posla sigurno bar za ortopede. A 99% njih ne nosi kacige.
Prsluci da, trebalo bi. Čovek na trotinetu je jako teško uočljiv i liči na pešaka. Kaciga i ostale baljezgarije čak i ne mora ko ne želi. Btw, moram da primetim kod ovakvih vesti večite svađe o tome ko je bahatiji, pešaci, vozači ili bicillisti. Fakat, dragi moji novosađani, nisu problem pojedinačno ni biciklisti ni vozači ni babe što šetaju bicillističkom stazom, svi ste redom u saobraćaju bahate bitange, nezavisno od prevoznog sredstva.
Mi smo vozili biciklove po gradu pre nego sto ste vi sterali vase Golfove 2 s planine. Zato ne sakrivajte se iza brige o "trotinetdzijama", pesacima i pogotovo iza toboznje brige o deci! Jer, da vam je do dece stalo ne biste vozili vase dizelase do prve samousluge, grejali se na ugalj, znali bi sta je recikliranje i ne bi celo leto drzali upaljen erkondisn kao da zivite u pustinji!
Deci cete ostaviti urnisanu planetu samo zato sto je tata bio previse seprtlja da bi stao na trotinet a debeo i lenj da bi setao.
Dozvoljena brzina za bicikliste na stazi je 35 km/h, kako onda za trotinet 25 km/h? Ako nema biciklisticke staze, onda vozaci trotineta moraju na kolovoz kao biciklisti a ne na trotoar (kako ce to izgledati)? I ko ce kontrolisati brzinu na biciklistickim stazama?
koliko je meni poznato biciklisti se obilato sluze i biciklistickom infrastrukturom, ali i pesackom i svakom drugom koja im padne na pamet. pored toga biciklistickom infrastrukturom sluze se vec sad i motori (uglavnom manje kubikaze) ali i elektricne naprave svih vrsta.
a sve to niko ne sankcionise. i cemu onda novi i "bolji" propisi kada ni postojece niko ne postuje niti sprovodi?
Preporuka trotinedzijama da pre nego prelaze put stanu i pogledaju levo i desno jel ima auta isto vazi i sa biciklistima a ne da jure preko prelaza i negledaju uopste. Nas su roditelji prvo ucili tome. Prelaz je bitnna stavka u osnovnom obrazovanju!
Hoćemo registraciju i obavezno osiguranje svih bicikala. 1000 dinara godišnje bi bilo sasvim prihvatljivo. Učesnik u saobraćaju kojiima prava. bez ikakvih obaveza ne može da postoji. Prava uvek počinju obavezama.
Који пешак може да се креће брзином од 25 км/х? Електрични тротинети морају бити опремљени светлосном и звучном сигнализацијом као и за сва моторна возила што они то свакако јесу. Мора постојати дозвола за управљање за оне који се крећу преко 25 км/х
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novosadski biciklisti: E-trotineti da budu regulisani kao bicikli, ali postoje neke dileme
Gorica Nikolin
gorica@021.rs
Novi Sad
•23.11.2022.
•10:00 > 09:23
Komentari 30
Ddd
pajo patak
Mira Kravica
Dimče
Inače, zaboravio sam da kažem, nosim obavezno kacigu stalno, prsluk nisam još ali ću početi. Slažem se i da se reguliše zakonom i strogo kažnjava neodgovornost.
Kibic fenster
23.11.2022 • 14:42
osnovno pitanje:
Da li biciklisti uopšte zanju kako treba da se ponašaju u saobračaju ?
Pitao sam Google translator da mi prevede tvoje pitanje na srpski. Srusio sam im server.
Da probamo da eliminisemo svu dizelasku bagru sa ulica da procistimo vazduh? Bolje ces da razmisljas i svi ce nam biti zahvalni - ukljucujuci Google!
pajo patak
brat lazov
Sve je ovo odraz nase male, bolesne sredine: kao Rusi kad napadnu Ukrajinu pa ih optuzuju da su nacisti. Sad je valda svima jasno kako smo mogli celu deceniju 90-tih da koljemo i ubijamo po komsiluku a da se danas osecamo 'zrtve' NATO pravde.
Ajde sad, minusi da bi sebe ubedili da ste stvarno dobre osobe i da su bahati ovi sto ne zagadjuju vazduh, koji ne prave guzve i koji poginu kada se ne sklone s puta vasim zardjalim sklopocijama koje su tehnicki prosle samo zato sto ste podmitili majstora.
Vlada
Par lekcija iz saobraćaja i elementarne logike:
1. Niko živi ne vozi bicikle po stazama ni blizu 35 km/h. Pomenuto ograničenje je ostalo iz prošlih vremena kad su na stazama bili dozvoljeni i mopedi i posledica je toga što nam zakone prave priučeni panduri, a ne pravnici i stručnjaci za gradski saobraćaj
2. Bicikl je vozilo napravljeno da može kako-tako efikasno da zakoči i pri vožnji od preko 25 na sat, a e-trotinet je igračka sa ugrađenim motorom. Nema poređenja.
3. Niko ne mora da meri brzinu, dovoljno je da se dozvole samo trotineti sa fabričkim ograničenjem brzine, a svi ostali da se isključuju iz saobraćaja.
Limanac
Sve si u pravu, ali ako se od voženja bicikla zadišeš onda ti je on baš i neophodan, jer se takvo teško odsustvo kondicije ne leči stajanjem na trotinetu.
...
One najrigoroznije.
Комша
Dimče
Grobovlasnik
Sale NS
Ovosadski
Filarije
Ma
Лиманац
ZarJe Bitno
mrk
Laloš
Lucifer
Obelix bez uzine
Deci cete ostaviti urnisanu planetu samo zato sto je tata bio previse seprtlja da bi stao na trotinet a debeo i lenj da bi setao.
Vlada
Možete neki tamo "vi" svakakve gluposti da hoćete ali od toga nema ništa.
Ina
ex chapman
a sve to niko ne sankcionise. i cemu onda novi i "bolji" propisi kada ni postojece niko ne postuje niti sprovodi?
Mile
Predlog
Deki
vladimir
Prsluk i kacigu pa na ulicu!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H